Únor 2017

Ovesné lívance

27. února 2017 v 9:40 Snídaně
Taková klasika, prostě nemůže tady chybět :D. Rychlá snídaně, pro dobrý start líného dne, jako stvořená, prostě, jdeme na to TEČKA

Základem lívanců jsou ovesné vločky a tekutina. Kdy bez použití "náhražky vajíček" budeme muset použít více vloček.
Ingredience, které jsem použila:
(hrnek=250 ml)
- hrnek ovesných vloček
- hrnek rostlinného mléka
- jeden velký banán (čím víc zralý, tím více budou sladké - banánové)
- lžička prášku do pečiva
- špetka soli
- na dochucení : kakao, skořice, koření do perníku,...

Postup:
Ovesné vločky zalijeme ohřátým mlékem a necháme odpočnout dokud vločky nenabobtnají. Zbyle ingredience i se směsí ovesných vloček dáme do nádoby a vše rozmixujeme tyčovým mixérem (určitě jestli nemáte použijte jiný, ale čekejte větší "piplačku" :D :) ). Na pánvi z obou stran smažíme lívance, které podávejte třeba s marmeládou, jogurtem, tofu tvarohem, nebo i s ořechovým máslem,.. Já to nejraději s jogurtem a marmeládou.

Krásný den, přeje Bublina.

"Pizza" omáčka - Vegan

5. února 2017 v 12:02 Hlavní chody
Takže...pam pam paaaam. Tohle je jasná ukázka mého čuchtání :D.. Chuťově to určitě není špatný, ale byl to takový pokus, že jindy tam dám například méně něčeho a zase něčeho víc. Měla to být "sýrová" omáčka, ale hold ten protlak a to koření z toho udělali omáčku, která připomíná něco italského a pizzového :D..
Ochutnala celá rodinka a chutnalo jím to, takže určitě doporučuji vyzkoušet ;).
Ingredience:
• půl hrnku kešu oříšků
• půl hrnku slunečnicových semínek
• 1 menší cibule
• česnek (dala jsem 2 stroužky)
• lžíce hořčice
• lžíce rajčatového protlaku
• 2 lžíce lahůdkového droždí
• necelé 2 lžíce škrobu
• 2 hrnku zeleninového vývaru
Koření:
• sůl, pepř, oregano, majoránka, sladká paprika, kurkuma(0,5 lžičky)
Postup:
•Oříšky a semínka si namočíme alespoň na 2 hodiny, ale pro nás co nemají moc výkonný mixér necháme namočené přes noc :).
• Cibulku s česnekem osmažíme na oleji a přidáme do mixéru s ostatními ingrediencemi rozmixujeme na co nejhladší majdu.
• Směs nalijeme do hrnce a povaříme, kdy omáčka zhoustne.
Poznámka: (!!!!)
• Určitě dávejte méně hořčice a protlaku a postupně přidávejte, já jsem to tam hodila a podle mého názoru by byla ta omáčka chutnější, kdyby tam toho bylo méně :).

Množství ingrediencí je tak na 3 porce. Podávala jsem to s "normálními" pšeničnými těstovinami, ale chutnala jsem i s rýžovými a to byla bomba! :)